بازگشت گاندو در سکوت! / غافلگیری شبکه سه برای نوروز ۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۰۳۷
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفند است و با نزدیک شدن به سال جدید بازار معرفی و صحبت درباره سریالهای نوروزی هم داغ میشود. شبکه سه سیما تا چند روز قبل از «بوتیمار» به عنوان سریال نوروزی خود خبر داده بود. سریالی که به به کارگردانی علیرضا نجف زاده، تهیه کنندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی در حال ساخت است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با این وجود، اما در روزهای اخیر برنامه این شبکه برای ایام نوروز دچار تغییر شد و «لوتی» به عنوان سریال نوروزی شبک سه سیما انتخاب شد. مجموعهای که در سکوت خبری در حال ساخت است و اطلاعات چندانی هم از آن در دسترس نیست. مهدی آذرپندار مدیر فیلم و سریال شبکه در گفتگویی اعلام کرده بود:
با توجه به اتفاقات پیشبینی نشدهای که در اواخر سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا در مسیر تولید سریالهای نوروزی و رمضانی شبکه سه رخ داد، از ابتدای امسال سه گزینه برای نوروز ۱۴۰۰ درنظر گرفتیم و تولید همزمان هر سه سریال آغاز شد تا هم حق انتخاب داشته باشیم و هم اینکه در صورت وقوع اتفاقات پیشبینی نشده، گزینههای جایگزین برای آنتن داشته باشیم.
وی در ادامه به دلایل رسانهای نشدن دو مورد از این پروژهها پرداخت و افزود: البته مراحل تولید یکی از این سه پروژه به نام «بوتیمار» رسانهای شد، اما بنابر صلاحدید تهیهکنندگان دو پروژه دیگر به نامهای «چوبخط» و «لوتی» و با نظر خود ایشان، مراحل تولید آنها در سکوت خبری پیش رفت.
آذرپندار اضافه کرد: در نهایت، با توجه به فضای متفاوت سریال «لوتی» که در ژانر امنیتی جاسوسی ساخته شده و اقبالی که مردم به این ژانر در چند سال اخیر نشان دادهاند، این سریال برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ انتخاب شد.
مدیر گروه فیلم و سریال در مورد فضا و داستان این سریال ادامه داد: «لوتی» تقلای یکی از سرویسهای جاسوسی بیگانه برای ضربهزدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.
بیشتر بخوانید
بازیگر نقش عادل فردوسیپور در سریال "گاندو۲"/ هیچ دیالوگی در این سریال ندارم«لوتی» همان «گاندو۲» است؟
«لوتی» به کارگردانی جواد افشارو نویسندگی آرش قادری در حال ساخت است. کارگردان و نویسندهای که پیش از این هم در گاندو با یکدیگر همکاری میکردند. توضیحات مهدی آذرپندار هم نشان میدهد که تم سریال همچنان امنیتی است. این موارد در کنار اخباری که از گوشه و کنار از بازیگران سریال به گوش میرسد احتمال اینکه «لوتی» ادامه مجموعه «گاندو» باشد را بالا میبرد.
بنابر اطلاعاتی که از سریال در دست است، وحید رهبانی، بازیگری که در سریال «گاندو» خوش درخشید، به همراه خسرو سهراز و داریوش فرهنگ در «لوتی» بازی میکنند. بازیگران امنیتی جوانی مثل پندار اکبری و علی افشار نیز به ایفای نقش میپردازند. علاوه بر این امیریل ارجمند، سیاوش قاسمی و بهمن دان که گفته میشود نقش یک ارتشی را در این سریال تلویزیونی ایفا میکند نیز به عنوان بازیگران جدید در این سریال حضور خواهند داشت.
سیاوش قاسمی در گفتگویی دربار بازی در «لوتی» گفته است: من فکر میکنم قبل از هر اظهارنظری، این بهترین تصمیمی بود که شبکه سه سیما گرفت و مجموعه تلویزیونی «لوتی» یا همان «گاندو ۲» را برای آنتن نوروزیاش انتخاب کرد. چون اعتقاد دارم این سریال رقیب جدّی برای دیگر سریالهای نوروزی شبکههای تلویزیونی خواهد بود.
وی با اشاره به ریزِش ساختمان چند طبقهای در یکی از سکانسهای سریال، تأکید کرد: جالب است بدانید در سریال سکانسی فیلمبرداری میشد که ساختمان چند طبقهای بدون اینکه بازیگران خبر داشته باشند ریزش میکند. البته تا جایی که اطلاع دارم گروه فیلمبرداری میدانستند. وقتی این صحنه را پشت مانیتور میدیدیم آنقدر طبیعی بود که در سینمای هالیوود هم دیده نمیشود. بیشتر این صحنهها در کروماکی طراحی میشود، اما جواد افشار اصرار داشت این صحنه طبیعی باشد. منتظر کاری بسیار جذاب و دیدنی باشید که امسال عید نوروز ۱۴۰۰ با گاندو رقم خواهد خورد.
بازگشت گاندو در سکوت!
سریال «گاندو» که در زمان پخش با استقبال بالایی روبرو شد یکی از موفقترین تجربههای صدا و سیما در ساخت آثار امنیتی جاسوسی بود. سریالی که پرونده جسیون رضاییان، جاسوس معروف آمریکایی را به تصویر میکشید و با واکنشهای متععد سیاسی و بین المللی نیز مواجه شد. نمایش کاراکتری شبیه به محمد جواد ظریف و پربحث شدن دیالوگهای سریال در زمان پخش باعث شده بود که گاندو سریالی برای تقابل صدا و سیما و دولت به حساب بیاید و حتی اخباری از احتمال توقیف بخشی از بودجه سازمان صدا وسیما نیز در رسانهها وجود داشت. حاشیههای ایجاد شده برای سریال به حدی بود که این سریال تا کنون و پس از گذشت بیش از یک سال از هیچ شبکهای بازپخش نشده است.
به همین دلیل احتمالا جواد افشار تصمیم گرفاه است تا مجموعه دوم سریال گاندو را در سکوت خبری و به دور از حواشی بسازد. سال گذشته و پس از درخواست بینندگان برای ساخت سری دوم این سریال اخباری از انتخاب پرونده روحالله زم برای ساخت «گاندو ۲» به گوش میرسید. با این وجود، اما خبری از موضوع دقیق سریال «لوتی» در دست نیست.
«لوتی» با وجود تجربه موفق قبلی تیم خود احتمالا در جذب مخاطب خوب عمل خواهد کرد.
منبع:خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سریال نوروزی سریال گاندو 2 سریال لوتی نوروز ۱۴۰۰ شبکه سه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
همشهری آنلاین، شقایق عرفینژاد: سیمرا حسن پور البته پیش از این هم در سریالهای شبکه نمایش خانگی مثل جیران حسن فتحی و رئالیتیشوی شب های مافیا حضور داشته است. حالا هم در حال بازی در سریال گردنزنی به کارگردانی سامان سالور، همسرش، است که تصویربرداریاش احتمالا تا مرداد ماه به طول می انجامد. با او در باره حضور در شبکه نمایش خانگی و سریال جدیدش صحبت کردیم:
در چند سال گذشته چندین همکاری با شبکه نمایش خانگی داشتهاید. از تجربه این سریالها بگویید. چه تفاوتهایی با تلویزیون وجود دارد؟
حتما تفاوت دارد. ممیزیهای کمتری هست و دستمان برای طرح مسائل مختلف بازتر است. من سر سریال جیران بودم و دو تا هم رئالیتی شو داشتم.
با توجه به این بازخوردها فکر میکنید مخاطبان تلویزیون بیشتر است یا شبکه نمایش خانگی؟
تلویزیون پیش از این بینندههای بیشتری داشت. رسانهای است که رایگان در اختیار همه است و همه میتوانند ببینند. به همین دلیل هم پیش از این بینندگان بیشتری داشت. اما مدتی است تعداد تماشاگرانش کمتر شده است. امیدوارم به روال سابق برگردد و باز هم همان تعداد بیننده را داشته باشد. برای این که جایگاه دیگری دارد. شما نمیتوانید مثلا سریال پایتخت را با هیچ سریال دیگری مقایسه کنید. چه اشکالی داشت که تلویزیون اینقدر پربیننده بود؟ شبکه نمایش خانگی یک مقدار مخاطبان خاصتری دارد که قشر متوسط رو به بالا هستند.
احتمالا یکی از دلایلش همان مبلغ اشتراکی است که باید پرداخت کنند.
دقیقا. تصور من همین است. کسانی که در شهرستانهای کوچک هستند یا از نظر مالی ضعیفند، به این پلتفرمها دسترسی ندارند. با این وجود بینندگان خودش را دارد که تعدادشان کم هم نیست.
اصولا رسانه برایتان مهم است؟ یعنی برایتان فرق میکند که در تئاتر باشید یا سینما یا تلویزیون؟
من از اول هم عاشق پرده نقرهای سینما بودم.
علیرغم این که کارتان را با تئاتر شروع کردید.
بله. من خیلی اتفاقی با تئاتر شروع کردم. من از اول سینما را دوست داشتم، ولی در دانشگاه تئاتر خواندم. برای نمایش مصائب استاد نوید ماکان کار آقای بیضایی برای ایشان تست دادم و پذیرفته شدم و کار کردم. ولی بعد سمت تصویر رفتم. تئاتر هم البته بسیار جذاب است، ولی من سینما را ترجیح میدهم.
از برنامه اسکار صحبت کنیم. چطور تجربهای بود؟
من اصولا در این برنامهها شرکت نمیکنم. ولی چون این کار آقای مدیری بود، رفتم. تجربه جذابی بود و ژ ژ صحنههایش در شبکههای اجتماعی پربازدید شد. سر صحنه هم خیلی خندیدیم و خوش گذشت. مدتها بود انقدر نخندیده بودم. نعیمه نظام دوست واقعا دوست داشتنی است و باعث شد بخندیم. اصلا فضای خوبی سر تصویربرداری وجود داشت. خود آقای مدیری و بقیه کسانی با آنها هم گروه بودم مثل بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی هم بسیار عالی بودند. نظرم نسبت به این برنامهها اصلا عوض شد.
این دومین همکاری شما با مهران مدیری است و پیش از این ساعت ۶ عصر را با او کار کرده بودید. کار با او چطور است؟
آقای مدیری آدم را بدعادت میکند. انقدر کار با او جذاب است که دیگر نمیخواهید بعد از آن سر کار دیگری بروید. چون شرایط کار خیلی انسانی و درست است.
این شرایط درست که می گویید، چیست؟
از نظر زمان کار خیلی خوب است به عوامل اهمیت میدهد. یعنی زمانبندی طوری نیست که از ۵ صبح سر کار باشی تا آخر شب. این باعث میشود بازیگر و همینطور بقیه گروه آرامش داشته باشند. این مسئله سر کارهای دیگر وجود ندارد. مقدار زمانی که در روز کار میکنند خیلی زیاد است و ساعتهای آفیشها هم بد است. ولی سر کار آقای مدیری همه چیز خیلی فکرشده است و جو آرام است. کسی سر کسی داد نمیزند و فضای بسیار آرامی وجود دارد. خودش هم انسان محترمی است و همه چیز سر کار خوب است. امیدوارم دوباره قسمت باشد با او کار کنم.
شما فیلم «تابستان همان سال» را هم در جشنواره سال گذشته داشتید که محمود کلاری کارگردانش بود.
به نظرم آقای کلاری یک فیلم ماندگار ساخته است. واقعا برای من تجربه درخشانی بود. در این قابها و تصاویر کیف کردم. هر لحظهاش برای من خوشایند بود که میتوانم با این قابها در تصویر بمانم. نمیتوانم بگویم چقدر برای من رویایی بود. تمام لحظهها انگار نقاشی میشد. فضای کار در دهههای سی و چهل میگذشت و من خیلی این زمان را دوست دارم. از گلدانهای حیاط گرفته تا دیوارها و غذایی که میخوردیم برای من جذاب بود. خوشحالم که توانستم این فضا را از طریق این فیلم تجربه کنم. اصلا علاقه من به سینما و بازیگری به همین دلیل است که میتوانم زندگیهایی را تجربه کنم که در واقعیت نمیشود.
از امکان تجربه زندگیهای مختلف در سینما گفتید. جایی هم گفته اید وقتی میخواهم نقشی را بازی کنم سعی میکنم با او زندگی کنم و او را وارد زندگی واقعی ام میکنم.
بله. تا جایی که میتوانم این کار را میکنم. مثلا در سه کام حبس که نقش یک پرستار را داشتم، واقعا ده روز در بیمارستان کنار پرستارها ایستادم و از آنها یک چیزهایی یاد گرفتم. سر فیلم تمشک هم سعی کردم زیست آن شخصیت را تجربه کنم. مثل او چادر سرم میکردم و بیرون میرفتم. وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و لب تاپ را کنار گذاشتم و خواستم تنهایی را تجربه کنم.
و اینها باعث شد افسرده شوید.
بله. من قبل از فیلم تمشک اصلا نمیدانستم افسردگی چیست. آدم شاد و سرحالی بودم و بازی کردن در این نقش واقعا برایم سخت بود. الان برایم خیلی راحت شده، چون دنیای امروز به این سمت رفته است.
بازی در تمشک و افسردگی که سراغتان آمد باعث شد ۶ کیلو وزن کم کنید. درست است؟
بله. سر آن کار ۶ کیلو کم کردم، سر کار آقای کلاری هم ۱۳ کیلو کم کردم. چون آقای کلاری میگفت یک این شخصیت نحیفتر و لاغرتر از تو است. مسئله دیگری که وجود دارد این است که به جز این که زیست شخصیتی را که میخواهم بازی کنم، از نزدیک تجربه میکنم. اگر شخصیت هم مربوط به گذشته باشد، در باره آن زمان مطالعه میکنم. سر کار تابستان همان سال، من تعداد زیادی کتاب قجری خواندم. میخواستم از کنار هم قرار دادن آنها به این درک برسم که یک زن در آن زمان چطور زندگی میکند. چون معتقدم آن حس را باید درون خودم پیدا کنم.
از کار با همسرتان سامان سالور بگویید. این نسبت ناخودآگاه روی کارتان تأثیر دارد؟
من و سامان طرز تفکرمان خیلی به هم شبیه است. هر دو در کار به هم آزادی میدهیم. اگر من برای نقشی مناسب باشم، نقش را به من میدهد، اگر نه هیچ اصراری نیست و او هم این کار را نمیکند. من سر کارهای دیگر هستم و او هم میتواند بازیگران دیگری را دعوت کند. ولی اگر جایی بفهمد نقش به درد من میخورد و من میتوانم چیزی به آن نقش اضافه کنم، حتما از من استفاده میکند. خودش همیشه میگوید وقتی بازیگری در کنارم است که برای کار تلاش میکند و بازیگر خوبی هست چرا از او استفاده نکنم؟ این را دارم نقل به مضمون میگویم، نمیخواهم از خودم تعریف کنم. میگوید من از بازیگری که ایده دارد و با عشق و علاقه تلاش میکند تا به نقش برسد، چرا استفاده نکنم. سامان هم در بازیگری من بسیار موثر بود. اولین کار من در سینما با او بود.
که برای آن جایزه هم گرفتید.
بله هم جایزه جهانی گرفتم و هم در فجر کاندید شدم. برای فیلم سه کام حبس هم جایزه گرفتم. سامان اصولا من را در کار فقط به عنوان بازیگر میبیند. اینطور نیست که حواسش به من بیشتر از بقیه باشد. یعنی ممکن است کاملا یک سکانس من را از فیلم بیرون بیاورد. در این موارد خیلی حرفهای کار میکند.
الان هم که سر سریال با او هستید.
بله. سریال گردن زنی که خیلی داستان عجیب و غریب و معمایی دارد با حرکتهای فروان. به نظرم کارگردانی این کار خیلی سخت است ولی سامان از پس آن برآمده است. من که خیلی از بودن در این سریال خوشحالم. برای اولین باز نقشی دارم که کمیشبیه خودم است.
کد خبر 850104 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي